Uppdaterad 2010-01-11

- årsmötesförhandlingar
- underhållning
- kaffe mä duppa
- fastställande av aktivitetsprogram för det kommande året

Information inför mötet

2008 har, som vanligt, varit ett år med diverse aktiviteter ungefär som året före. Kom till årsmötet och säg vad Du tycker att föreningen ska göra.

Första aktivitet efter årsmötet blir Guldgrävarträff i Bystugan den 15 februari, se affisch.

I mars planeras fisketävling om vädret tillåter. Mer info på årsmötet. Vår ambition är att minst en ny sorts aktivitet ska genomföras varje år så att det inte bara blir som året före. Kom gärna med förslag.

. . . . . . . . . . . . . . . . . .

Vi planerar att fortsätta med förbättringar av Bystugan. Värmeanläggningen är klar, varmvatten finns på toaletterna. Dusch kommer att installeras. Det finns stort behov av mer förrådsutrymmen. Lägenheten ska kanske byggas ut? Kom gärna med fler förslag till åtgärder.

. . . . . . . . . . . . . . . . . .

Föreningen har fortsatt ganska god likviditet och styrelsen vill gärna ha förslag på hur pengarna ska användas på bästa sätt till allas vår gemensamma trevnad.

. . . . . . . . . . . . . . . . . .

Bystugan kan hyras till olika aktiviteter. Priset är olika beroende på hur stor del och hur mycket utrustning som hyrs. Ring tel 14043 för bokning.

Som tidigare kan även Åttingen hyras för en billig penning. Pris 100 kronor per dygn. Det är bara att höra av sig till Harry på telefon 14075, så låser han upp. Minst ett dygn i förväg behöver Harry ha anmälan så att värmen kan kopplas på om det behövs. För närvarande finns inga husgeråd där men ved finns.

Tält i 2 storlekar finns att hyra. Det större tältet rymmer 60 personer och det mindre 30 personer sittande. Föreningen ombesörjer uppsätt-ning och nedtagning av tälten. Givetvis finns också lämpliga bord och stolar att hyra.

. . . . . . . . . . . . . . . . . .

Stöd föreningen, köp medlemskort. Liksom i fjol kommer inbetalningskort att läggas i brevlådorna efter årsmötet. Hos Laila tel 14076 och Georg tel 14141 finns kort att köpa hela året.

Byboken finns att köpa. Ring Åke tel 14206.

På hemsidan www.uppsalje.se finns info om alla aktiviteter och mycket mer.

Gåvor till föreningen mottages tacksamt t ex i samband med gratula-tioner och kondoleanser. Kontakta Karin Larsson tel 14025.

Protokoll årsmöte 8 feb 2009

Plats: Bystugan

1. Åke Eriksson hälsar välkomna och mötet öppnas.

2. Ordförande: Åke Eriksson.

3. Sekreterare: Anna- Karin Uhr.

4. Protokolljusrerare: Gösta Johansson och Erik Olsson.

5. Årsberättelsen godkändes.

6. Helge redogjorde för kassarapport och revisorernas berättelse. Styrelsen fick ansvarsfrihet för det gångna arbetsåret.

7. Förslaget av aktivitetsprogram godkändes.

8. Medlemsavgift år 2009: 50kr för vuxen, 25 kr för barn under 16år, 100kr för familjekort 2 vuxna plus barn.

9. Arvode till styrelsemedlemmar blev samma som föregående år, ingenting.

10. Val av styrelse 2009.

I tur att avgå är Åke Eriksson, Hans Samuelsson, Roland Perols och Inga Hansson. Åke har sagt ifrån sig ordförandeskapet men vill vara kvar i styrelsen.

Omval på alla ledarmöter, 2 år.

Anna-Karin Uhr valdes till ny ordförande.

Suppleant: Inga-Britt Arvidsson 2 år.

Revisorer Rolf Emilsson och Per Brandser 1år.

Valberedning:Catarina Emilsson och Marina Samuelsson 1år.

Revisor suppleant: Camilla Andersson 1år.

11. Övriga frågor:

Kerstin Svensson sa att det finns medlemmar i Vansbro som inte får alla papper som skickas ut. Roland och Kerstin ser över det.

NIKE ROSHE RUN FLORAL SWOOSH,NIKE ROSHE TWO FLYKNIT SHOES,NIKE ROSHE ZWEI,Nike Tanjun,NIKE ZOOM ASCENTION MEN,NIKE ZOOM KD 9